nilai sebuah persahabatan

                kawan..,
nak sebut memang mudah,
tapi hakikatnya,
nak cari kawan sejati memang susah...,

               kawan...,
bila tak ada kita cari,
tapi bila di depan mata kita tak hargai,
bila kawan berjanji kita mahu dia tepati,
terlewat seminit muncung kita panjang sedepa,
alasan kawan langsung tak mahu didengari,
tapi kalau kita yang tak tepati janji,
manisya bibir menuturkan kata maaf,

bila kita ada masalah kawan yang kita cari,
kita luahakan segalanya dekat kawan,
bila kita menangis kawan lah yang pujukan,
waktu tu lah kita rasa bahawa dialah sahabat dunia&akhirat kita,
tapi bila kawan ada masalah kita biarkan sahaja,
kita biarkan dia menangis sendiri,
kita biarkan dia selesaikan masalah sendiri,
kita biarka kawan begitu sahaja,

bila kita perlukan pertolongan kawan sedia membantu,
kata kawan "berat sama dipikul ringan sama di jinjing"
tak pernah sekali pun sekali kawan merungut,
tapi bila kawan meminta tolong,
mula lah kita merungut,
kawan sabar sahaja dengan kita,

kawan simpan semua rahsia kita,
kalau kita buat salah,
kawan hanya berdiam sahaja,
tapi bila kawan buat salah,
laju mulut kita menaburkan cerita yang bukan-bukan tentang kawan,
dekat orang lain,

bila kita susah kita cari kawan,
kita mengeluh bila tak ada kawan,
kita menangis bila kita dipinggirkan,
tapi..,
kita tak pernah hargai  nilai sebuah persahabatan,
kita tidak tahu cara membalas budi kawan biarpun,
bukan itu yang di harapkan oleh kawan,

bila kita marah,
kawan lah menjadi tempat melepaskan kemarahan,
bila kita sedih,
kawan lah yang pujuk kan,
kalau kita bosan,
mula lah mencari kawan,
tapi..,
bila kawan marah,
kita biarkan,
bila kawan sedih,
kita biarkan,
bila kawan bosan,
kita biarkan...,

itukah nilai sebuah persahabatan????

Nadhirah nak ucapkan terima kasih dekat semua kawan nad,
kerana sudi menjadi kawan nad,
walaupun kadang-kadang nad hiraukan korang,
korang lah best friends nad 4 ever,
koranglah sahabat sejati nad,
sayang korang semua...

4 elements:

da'white said...

Wuuu..terharu aku...aku pun mintak maap sbb slalu lambat kan ko nak pegi skola..hehe

nadhirah said...

hahahhahah.., taw pown.., x pe lah kadang2 aq pown d wat kaw mara tanpa aq sedari.., sory sngat2 kalo aq d wat salah kat kaw..., u r my best friend dunia&akhirat.., thanz coz jd kwan aq

Mrs. super simple said...

suka baca banyak2 kali :)

nadhirah said...

hahaha.., nape lak?

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.